USS Hornet

2010/12/13. - írta: RobiHu

A szokásos heti szabadnapot ezúttal Norbival töltöttem, elhatároztuk hogy megnézzük a USS Hornet repülőgép-hordozót Alameda-ban. A hajónk reggel fél 10 előtt indult a városból meglehetősen üresen. Először Oaklandnél kötöttünk ki, majd kevéssel 10 óra előtt megérkeztünk Alamedaba. Csak ketten szálltunk le a hajóról, ebből már sejteni lehetett hogy különleges, túristák által kevésbé ismert élményben lesz részünk. Alameda egy kicsi sziget az öbölben, nagy részét a már leszerelt haditengerészeti támaszpont teszi ki. A kikötőtől a USS Hornetig 3 km-t kellett sétálnunk az elhagyatott városban. Már messziről lehetett látni a hatalmas hajót, az óriási parancsnoki híd kimagaslott a többi hajó közül.

A repülőgép-hordozót még a második világháború közepén, 1943-ban építették. Rengeteg csatában vett részt, több mint 1400 japán repülőt semmisített meg, sok hajót elsüllyesztett, többek között a japánok zászlóshajóját, a Yamato-t. Részt vett a vietnami háborúban és az amerikai holdprogramban, az Apollo küldetés űrhajósait kellett kihalásznia az óceánból. A belépő $15, amivel egész nap el lehet bóklászni a hajóban. Az elzárt részeket csak kísérettel lehet megnézni, itt nyugdíjas veteránok sztorizgatnak a hajón eltöltött időkről. A repülőgép-hordozó négy fő részre osztható: második fedélzet, hangár, felszálló fedélzet és a torony. A második fedélzeten találhatóak a szállások, korház, étkező, konyha, kápolna és a múzeum. A felszálló fedélzet hatalmas, akkora mint egy focipálya. A gépházba és a toronyba csak kísérettel lehet bemenni. A gépházra sajnos nem volt időnk, a toronyba azonban felmentünk. Egy kedves öreg veterán pilóta mesélt nekünk a hajó működéséről, a gőzkatapultról és a landolásról. Megnéztük a kapitányi hidat, kormányt, navigációt és a repülésirányítást. A hangárban NASA kiállítás van, megtekinthető az Apollo és a Gemini űrhajó valamint az Apollo 11 küldetésénél használt karantén. Visszafelé rohannunk kellett a kikötőig hogy elérjük a fél kettes hajót a városba. Szuper félnapos programot sikerült összehozni Norbival, kissé nehezen megközelíthető repülőgép-hordozó de megéri a fáradtságot, ritka élményben lehet része az idelátogatónak.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Zol_ 2010.12.14. 13:36:38

Szep lassan vegigertem a blogon ... tetszik, sok erdekesseget irtal es a kepek is jok. Ez meg az ceg ahova a Balcsitol mentel igaz? Mikor az irodai etel-ital aradatrol irtal beugrott hogy tudtunk orulni anno egy vacak kavegepnek vagy mukodo klimanak...

RobiHu 2010.12.15. 09:04:21

@_Zol_: azok a régi szép idők.. :-) Igen, a Ustream abból a cégből nőtte ki magát. A Cecével ismét kollégák vagyunk. :-) Örülök hogy olvasod a blogom!